/کلینیک توانبخشی تخصصی ونک
مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات توانبخشی

با کمک گن، کمرباریک نمی‌شوید!

- چند سالی است که تبیلغ استفاده از گن‌های کمری حین ورزش برای زیبایی اندام و لاغری در شبکه‌های اجتماعی رواج یافته است. درحالی که باید بدانید این گن‌ها در بعضی موارد می‌توانند آسیب‌رسان باشند زیرا هر اندامی‌ که برای مدت طولانی تحت فشار قرار گیرد و فعالیتش کاهش یابد دچار ضعف عضلانی می‌شود.

- فردی را تصور کنید که دچار سانحه شده و پایش گچ گرفته می‌شود. بعد از باز کردن گچ متوجه خواهید شد که پای آسیب دیده نسبت به پای مقابل لاغرتر شده است. این گن‌ها نیز مانند گچ‌گیری مانع از فعالیت طبیعی عضلات در ناحیه کمر می‌شوند.

- از طرفی در صورتی که فشار بیش از حد به کمر وارد کنند گردش خون طبیعی این ناحیه را هنگام ورزش مختل می‌کنند. هر دوی این مسائل می‌توانند موجب آسیب‌دیدگی عضلات کمر هنگام ورزش شوند. همچنین استفاده طولانی مدت از این گن‌ها عضلات ناحیه شکم و لگن را تضعیف می‌کند.

- با این حال در بعضی موارد، بستن کمربندهای کشی جهت حمایت از عضلات و مفاصل کمر توصیه می‌شود، آن هم فقط درصورتی که فرد دچار دردی حاد در ناحیه کمر باشد که با حرکت و جا‌به‌جایی افزایش پیدا می‌کند. در این صورت پزشک برای جلوگیری از بی‌تحرکی بیمار و کمک به فعالیت کردن او می‌تواند گن‌های کشی را تجویز کند.

drAkbari

 دکتر فتانه اکبری

بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

آشنایی بیشتر »»