/کلینیک توانبخشی تخصصی ونک
مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات توانبخشی

انتخاب کفش مناسب برای پیادهروی

- برای انتخاب کفش مناسب به کف کفش نگاه کنید. کف کفش نباید نازک باشد. در مسیرهایی که ناهمواری دارند، فشار به پاشنه پا وارد میشود. در این شرایط، کف نازک کفش پاهای شما را آزار خواهد داد. کفش هایی که دارای ارتفاع زیاد هستند نیز می توانند حادثه ساز باشند. درواقع کفش بهتر است در ناحیه پاشنه 2 سانتیمتر لژ داشته باشد.

- کفش ورزشی برای پیاده روی و دویدن باید در قسمت جلوی کفش انعطاف پذیری کافی داشته باشد، بهطوری که شخص به راحتی بتواند به میزان 45 درجه آن را خم نماید.

- در راه رفتن و دویدن، ابتدا پاشنه پا با زمین تماس می یابد. بنابراین جنس پاشنه کفش باید از موادی باشد که بتواند ضربه را به خوبی جذب کند. درواقع پاشنه کفش باید حالت ارتجاعی کافی داشته باشد تا بتواند مقادیری از فشار و شوک وارد شده از طرف زمین به پا را بکاهد.

- کف داخلی کفش باید حاوی لایه ای مناسب برای حفظ قوس پا و جذب ضربه باشد.

- کفش مناسب می بایست وزن سبکی داشته باشد.

- جنس کفش و مدل آن باید به گونه ای باشد که تبادل هوا در آن انجام شود.

- کفش باید در پای شما راحت باشد. انگشتان باید فضای کافی در جلوی کفش داشته باشند.

- از آنجایی که معمولا یک پا کمی بزرگتر از پای دیگر است، کفش خود را متناسب با اندازه پای بزرگ تر انتخاب کنید.

drAkbari

 دکتر فتانه اکبری

بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

آشنایی بیشتر »»