/کلینیک توانبخشی تخصصی ونک
مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات توانبخشی

کدام ورزش ها دردهای مزمن را تسکین می‏ دهند؟

- اگر شما هم دچار دردهای مزمن مفاصل و کمر هستید، شاید بخواهید تمام روز را در بستر استراحت باقی بمانید اما باید بدانید که این انتخاب، درد را وخیم تر می کند.

- ورزش ‌های هوازی تقویت ‌کننده قلب و عروق هستند و تمرین ‌های قدرتی و تمرین ‌های کششی با افزایش انعطاف‌ پذیری بدن، کمک می‌کنند تا آستانه تحمل درد بالا برود.

- البته اگر دچار اختلالات اسکلتی عضلانی هستید، نباید به هیچ وجه بدون برنامه و بررسی پزشک، ورزش کنید. پزشک متخصص باید بررسی های کامل را برای ارائه یک برنامه ورزشی مناسب از شما به عمل بیاورد. او به نحوه نشستن، ایستادن و راه رفتن شما دقت می کند و بر اساس آنها تمرین‌ های لازم را مشخص می نماید.

- ساده‌ ترین اقداماتی که می ‌توانید برای تسکین درد مفاصل انجام دهید، انجام تمرین ‌های کششی ساده و بی ‌خطر است.

- تمرینی را انتخاب کنید که حین انجام آن دچار درد نشوید.

- همچنین می توانید با پیاده‌ روی سریع روی تردمیل، تمرین‌ را آغاز کنید.

- اگر هنوز درد زیادی را احساس می‌کنید، ورزش ‌های آبی مانند شنا را امتحان کنید. با انجام ورزش‌ های آبی می‌ توانید تمرین ‌های هوازی و تمرین ‌های مقاومتی را بدون وارد کردن فشار بر مفاصل انجام دهید.

- تمرین ‌های قدرتی نیز می‌ توانند به تسکین کمردرد و مفاصل کمک کنند.

توجه: اگر دچار مشکلات مفصلی شدید هستید، باید از ورزش‌ هایی که فشار و ضربه شدیدی به مفاصل وارد می ‌آورند، خودداری کنید.

drAkbari

 دکتر فتانه اکبری

بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی

آشنایی بیشتر »»